Powrót


Witam w przewodniku dla nowych graczy

Wioska
Avathar - Legenda Zielonego Smoka (Legend of the Green Dragon - LotGD) staje się wciąż powiększającą się grą z wieloma strefami do odkrycia. Bardzo łatwo zgubić się w gąszczu informacji, zapamiętaj więc, że wioska, to centrum gry. Ten teren pozwoli Ci dostać się do większości lokacji... z wyjątkami (ale te omówimy trochę później). Jeśli kiedykolwiek się zgubisz lub nie będziesz wiedzieć co robić, spytaj właśnie tam.

Twój Pierwszy Dzień
Twój pierwszy dzień w tej krainie może być dość oszołamiający! Od samego początku zostajesz bombardowany informacjami i tak naprawdę, to większości z nich wcale nie potrzebujesz! Serio! Jedyne, czym powinieneś martwić się na samym początku są Punkty Zdrowia. Znajdziesz je w tabelce "Informacje Żywotne". Niezależnie od rasy, czy profesji, którą wybierzesz stajesz się czymś w rodzaju bohatera, czy wojownika, więc powinieneś nauczyć się walczyć. Najlepiej zacząć od wybrania się do lasu i poszukania stworów. Gdy już jakiegoś znajdziesz, upewnij się, że jego poziom nie jest wyższy od twojego, gdyż wtedy możesz nie wyjść cało ze starcia. Zapamiętaj, że możesz też spróbować uciec z walki, ale czasami możesz potrzebować wielu kolejek, by Ci się to udało. By zwiększyć swoje szanse, możesz chcieć kupić jakąś zbroję i broń.

Po pokonaniu stworzenia, może okazać się, że jesteś ranny. Idź do Chaty Znachora (znajdziesz ją w Lesie), a on w kilka sekund zajmie się twym stanem. Na poziomie pierwszym, leczenie się jest darmowe, ale wraz ze wzrostem twoich zdolności wszystko drożeje! Zapamiętaj też, że w przyszłości drożej będzie cię kosztować wyleczenie 1HP i znowu 1HP, niż 2HP za jednym razem. Przy okazji - HP to skrót od Punkty Zdrowia (HitPoints). Wracając do tematu... Lepiej zaryzykować dwie, bądź trzy walki więcej i wyleczyć większe obrażenia, niż wracać co chwilę i wydawać więcej.

Po rozbebeszeniu kilku stworów, powinieneś skierować się do, Trenera Bojowego (Trening Bojowy Sinopotoka w Wiosce) i porozmawiaj ze swoim mistrzem. Gdy twój mistrz stwierdzi, że jesteś gotów się z nim zmierzyć, powinieneś spróbować (upewnij się najpierw, że jesteś wyleczony!). Twój mistrz nie zabije Cię, jeśli przegrasz. Miłosiernie wyleczy Cię i pozwoli iść.

Śmierć
Śmierć jest naturalną częścią każdej gry, w której naturalną częścią jest też zabijanie. W Legendzie Zielonego Smoka śmierć jest efektem przejściowym. Umierając tracisz wszystkie pieniądze z twej dłoni (pieniądze w banku są bezpieczne!) i część zgromadzonego doświadczenia. Będąc martwy możesz podróżować przez Krainę Umarłych i Cmentarz. Na cmentarzu znajdziesz Ramiusa, Overlorda Śmierci. Jest kilka rzeczy, które chciałby żebyś dla niego zrobił, a w zamian i ty możesz coś zyskać. Cmentarz, to jedno z miesc, których nie można odwiedzić z Wioski. Właściwie, gdy jesteś martwy, wcale nie możesz skorzystać z wioski!

Jeżeli nie uda Ci się namówić Ramiusa na wskrzesznie Cię, pozostaniesz martwy, aż do następnego dnia gry. W ciągu jednego dnia rzeczywistego, w grze mija 4 dni. Następny dzień zaczyna się, gdy zegar na wieży zegarowej, bądź w Karczmie wybije północ.

Nowe Dni
Jak już pisałem wyżej, 4 dni w grze, to jeden dzień w rzeczywistości. Następny dzień zaczyna się o północy, czasu w grze. Z każdym nowym dniem otrzymujesz dodatkowe leśne walki, zmienia się oprocentowanie złota (jeżeli bankowcy czują się usatysfakcjonowani twymi działaniami!) i wiele innych statystyk zostaje odświeżone. Jeżeli byłeś martwy, zostaniesz również wskrzeszony. Jeżeli nie zalogujesz się do gry w ciągu całego dnia, stracisz go (co oznacza, że jeżeli nie logujesz się przez pare dni zyskasz normalnie jeden dzień, a nie wszyskie te w czasie których się nie logowałeś). Leśne walki, walki PvP i różne inne statystyki odświeżane codziennie nie kumulują się.

Gracz kontra Gracz (PvP - Player versus Player)
Legenda Zielonego Smoka zawiera elementy PvP, gdzie gracze mogą atakować się wzajemnie. Jako nowy gracz, jesteś chroniony przed PvP przez pierwsze 5 dni gry, bądź do zebrania 1500, punktów doświadczenia, chyba, że postanowisz sam zaatakować innego gracza. Niektóre serwery mogą mieć wyłączoną opcje PvP. Można to ocenić, sprawdzając, czy w Wiosce widać link "Atakuj Innych Graczy." Jeżeli go tam nie ma, nie możesz atakować, bądź być zaatakowany via PvP.

Umierając w PvP tracisz złoto z dłoni i 5% doświadczenia. Nie stracisz tur, ani żadnych innych statystyk. Jeżeli to ty wygrasz, możesz zdobyć 10% doświadczenia wroga i ilość złota równą tej, trzymanej w ich dłoni. Jeżeli to ty zaatakujesz i przegrasz, tracisz 15% doświadczenia i złoto z dłoni. Jeżeli ktoś cię zaatakuje i przegra, straci 10% doświadczenia. Można zaatakować tylko kogoś bliskiego twemu poziomowi, więc nie martw się, że na 1 poziomie, skopie Cię jakiś wielki, brudny, brzydki facet na 15 poziomie.

Wypożyczająć pokój w Karczmie lub kupując własne mieszkanie chronisz się przed byciem zaatakowanym. Jedynym sposobem na zaatakowanie Cię może być przekupienie karczmarza, co jest bardzo kosztowną procedurą. Wylogowanie się w normalny sposób oznacza, że możesz zostać zaatakowany będąc offline. Nie możesz zostać zaatakowany będąc online, więc im więcej grasz, tym bardziej jesteś chroniony ;-). Jeżeli zostaniesz zaatakowany i zginiesz nie będziesz mógł być zaatakowany ponownie, więc nie musisz się obawiać, że ktoś załatwi cię 30, czy 40 razy. Zalogowanie się powoduje, że stajesz się możliwym celem ataku PvP nawet wtedy, gdy już raz zostałeś dziś zabity.

Gotów na podbój świata!
Teraz powinineś mieć już pojęcie o tym jak działa podstawowa mechanika gry, jak awansować i jak się bronić. Na szczęście świat Legendy Zielonego Smoka kryje w sobie jeszcze tyle tajemnic, że na pewno szybko się nie znudzisz :) Nie bój się niczego, nawet śmierci, gdyż i po śmierci nie będziesz się nudzić (oczywiście NADAL mówimy o grze ;->)!
Powrót